Informacja o zakresie działalności w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (ETR)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
11 marca 2025

Informacja o zakresie działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Stanisława Gabryela w Gorlicach w tekście łatwym do czytania i zrozumienia.

Piktogram oznaczający tekst łatwy do czytania i zrozumienia
© European Easy-to-Read Logo: Inclusion Europe. More information at www.inclusion-europe.eu/easy-to-read” 

 

Biblioteka to miejsce, w którym są gromadzone i wypożyczane zbiory.

Zbiory to książki, czasopisma i inne materiały.

Gromadzenie zbiorów to ich szukanie, wybieranie i kupowanie.

Kupione zbiory muszą być przygotowane do wypożyczenia, czyli nadaje się im numer i odbija pieczątkę.

Udostępnianie zbiorów to wypożyczanie książek, czasopism i innych materiałów przez czytelników.

Zbiory gromadzi i udostępnia bibliotekarz, czyli pracownik Biblioteki, robi to po to aby każdy czytelnik mógł je wypożyczyć.

Wypożyczyć to znaczy zabrać do domu albo oglądać i czytać na miejscu w Bibliotece.

Czytelnik to osoba, która zapisała się do Biblioteki i ma kartę biblioteczną.

 

Jak się zapisać do Biblioteki?

Do Biblioteki możesz zapisać się w każdym dziale biblioteki.

Zapisu dokona pracownik Biblioteki.

Będzie potrzebny Twój dowód osobisty.

Otrzymasz własną kartę biblioteczną.

Przychodź z nią, aby wypożyczyć zbiory.

Pamiętaj o terminowym zwrocie materiałów, wypożyczamy je na 30 dni z możliwością wydłużenia tego czasu.

W Bibliotece jest możliwość bezpłatnego skorzystania z komputera i z Internetu.

Można też drukować i skanować.

 

W Bibliotece odbywają się różne spotkania: autorskie, tematyczne, klubów czytelniczych, wystawy, lekcje biblioteczne.

 
Lokalizacja

Miejska Biblioteka Publiczna im. Stanisława Gabryela (często używamy skrótu MBP w Gorlicach).

Budynek główny znajduje się na ulicy Jagiełły 1.

Naprzeciw Poczty Głównej w Gorlicach.

Tak wygląda budynek Biblioteki:

zdjęcie biblioteki

 

Biblioteka jest czynna od poniedziałku do soboty.

W poniedziałek od 9 do 18.

We wtorek od 9 do 17.

W środę od 9 do 17.

W czwartek od 12 do 16.

W piątek od 9 do 17.

W sobotę od 8 do 13.

 

Jeżeli chcesz skontaktować się z biblioteką telefonicznie, zadzwoń na numer: 18 352 19 62.

 

Biblioteka posiada 3 filie.

  1. Filia Biblioteka Naukowo-Techniczna, przy ulicy Michalusa 1G (budynek AP-Media), telefon 18 534 65 65, e-mail: bnt@mbpgorlice.info
  1. Filia Magdalena, przy ulicy Słonecznej 2 (budynek spółdzielni mieszkaniowej), telefon 18 352 54 13, e-mail: magdalena@mbpgorlice.info
  1. Filia Zawodzie, przy ulicy Pod Lodownią 12, 18 352 68 88, e-mail: zawodzie@mbpgorlice.info